SELAMAT DATANG KE wowCLICKzone, TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG,SEMOGA APA YANG DIKONGSI DISINI BERMANAFAAT KEPADA ANDA...

LABI LABI EMAS


Labi-labi ini dikatakan ditemui oleh penduduk, di Sanggau Ledo Kalimantan Barat Indonesia,menurut cerita yang saya dapatkan,labi-labi ini ditangkap disebuah sungai di sana,labi-labi ini ingin mereka sembelih untuk dimasak dan dimakan,namun labi-labi ini tidak dapat disembelih,entah kenapa..perasaan mereka rasa tidak tergamak pula untuk menyembelih labi-labi ini,kemudian mereka menjualnya kepada penduduk berbangsa cina,jadi labi-labi ini pun menjadi milik penduduk berbangsa cina, si cina juga ingin menyembelih labi-labi ini,namun ketika hendak menyembelih,tiba-tiba labi-labi emas ini berkata-kata",jangan bunuh saya,hantarlah saya kembali ketempat dimana saya diambil" kerana takut terjadi apa-apa apabila labi-labi ini dibunuh, si cina dan beberepa kawanya pergi menghantar labi-labi kekuningan ini ke sungai dimana ia ditangkap...dan melepaskanya disana.


Labi-labi kekuningan ini adalah spesis yang jarang ditemui,mungkin wujudnya memang ada,namun jumlah nya terhad,atau memang wujud dari alam ghaib,itu saya tidak dapat pastikan,kerana belum menemui sumber-sumber yang membantu untuk menerangkan dari mana asal-usul spesis labi-labi kekuningan seperti ini.Namun ini adalah kebesaran sang pencipta...apa-apa pun diluar pengetahuan kita, jika wujud sesuatu yang kita rasakan janggal dilihat
Next Previous Home