SELAMAT DATANG KE wowCLICKzone, TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG,SEMOGA APA YANG DIKONGSI DISINI BERMANAFAAT KEPADA ANDA...

BUNYI GANJIL DAN MENAKUTKAN DI SAMARAHAN SARAWAK







KOTA SAMARAHAN: Unexplained chilling sounds, which filled the air of Samarahan in the wee hours of Jan 11 and 12, have residents there puzzled and perturbed until today.
One of the theories being thrown into the pan is that it could be a by-product of the High Frequency Active Auroral Research Programme (HAARP) undertaken by the United States, while others believed it were from processing machines hard at work at an oil palm factory owned by Felcra in Kampung Endap.
But the fact remains that until today the mysterious sounds, which some say resembled loud snoring sounds, remain veiled.
Teacher Mohd Ferdauz Jemain, who lives at Kampung Meranek, was one of those who heard the unexplained phenomenon on Jan 11.
“It was around 2 am when I was awoken by a strange sound. It was a loud hushing sound,
and quite similar to someone snoring.
“I immediately got out of bed and went outside of my house to see what was happening. The feeling was a chilling one. I could not establish where the sound was coming from … it was as if something coming from the sky.
“Frightened, I quickly dashed inside, but stayed awake till daylight as I would not sleep any longer. If I am not mistaken, the sound persisted until about 5am.”
To prove that he was not spinning a tale, Ferdauz said he had recorded the phenomenon on his mobile phone, and he played it for thesundaypost reporter yesterday.
He added that the matter became a hot topic of discussion in Samarahan that day, and
some of the residents even documented their experience on Facebook.
“Villagers in Meranek, Pinang, Sindang, Tambirat and even those living at Desa Ilmu housing estate have also heard those eerie sounds.”
Several residents suggested that it could have come from the oil palm factory in Kampung Endap, but resident Harith Amin, who had worked at that factory previously, brushed it off as nonsense.
“The factory has been there for the last eight years, and I am sure it was not sounds produced by the machines there. In addition to that, no oil palm processing machines could produce sounds which could be heard 8km away,” said Harith, who also made a recording of what he had witnessed. To verify Harith’s theory, Ferdauz decided that should the phenomenon occur again the next day, he would make a dash for the factory.
Ferdauz: “I worked at a school in Sebuyau, so I wake up very early to go to school. True enough, the strange sounds happened the next day, and I quickly made a stop in front of the factory. No sounds came out from there (factory).”
Ferdauz claimed that he also saw strange pattern in the skies in the early morning of Jan 12.
“The clouds appeared to be in straight lines, and well formed. I have never seen anything like it, but whatever it is, I am sure there must be a scientific explanation for it.
“But later that day, an earthquake hit Sumatera in neighbouring Indonesia with a magnitude of 7.3 on the Richter scale. I am not sure whether both incidents are related in some ways.”
The incidents only occurred for two nights – Jan 11 and 12.
Meanwhile, Kampung Meranek’s JKKK chairperson Mahmud Pawi, who claimed that he also heard the sounds together with his family, said hoped that the authorities concerned could shed light on the matter.
“When I woke up that morning (Jan 11), I had goose bumps just listening to the sounds. I quickly woke up my entire family and we sat at the veranda trying to figure out what it was and where it was coming from.
“We hope that someone can step forward and enlighten us with an explanation.”

BORNEOPOST

MENURUT CERITA DARI FACEBOOK


Saya mendapati ada segelintir pihak yang mengatakan apa yang terjadi di Kota Samarahan pada malam 11 dan 12 Januari 2011 adalah penipuan. Disini saya sekali lagi menyatakan bahawa apa yang didengar oleh ribuan penduduk Kota Samarahan pada hari tersebut adalah benar dan sahih. Kejadian itu berlaku pada pukul 2 pagi sehingga 5 pagi. Pada pagi 11 Januari 2011 satu deruman aneh seakan-akan orang berdengkur kedengaran di langit Kota Samarahan. Saya dan keluarga adalah merupakan antara yang menyaksikan kejadian tersebut, saya sempat merakam video pada pagi tersebut dan saya muat naik ke dalam Facebook pada mulanya.


Link saya:
http://www.facebook.com/photo.php?v=2716076095167


Pada pagi tersebut saya sempat SMS kepada beberapa rakan saya di Samarahan ingin bertanya adakah mereka mendengar bunyi pada awal pagi tersebut. Ada beberapa rakan saya di Samarahan mengesahkan mendengar bunyi dan ada yang tidak tahu kerana masih tidur. Disini saya melihat sebahagian rakan2 FB yang update status yang menceritakan pengalaman mereka pada pagi tersebut.


Baru saya sedar bahawa apa yg didengar pada pagi tersebut adalah satu fenomena luar biasa.
Ada sesetengah rakan2 saya juga mengatakan masih mendengar bunyi tersebut pada siang 11 Januari sehingga malam. Pada awal pagi 12 Januari sekali lagi saya dikejutkan dengan bunyi tersebut. Kali ini saya lebih bersedia kerana saya bertekad untuk ke Kilang sawit yang terletak 8km dari rumah saya. Saya sampai ke kilang tersebut pada pukul 4.45 pagi dan mendapati kilang tersebut sunyi. Disini saya melihat formasi awan yang aneh seakan2 garis panjang yg disusun secara teratur, Sy ada merakam formasi awan tersebut mggunakan hp tetapi malangnya kualiti gambar tersebut sangat teruk.

Saya meragui kesahihan bunyi tersebut berpunca dari kilang sawit kerana:
1) Kilang tersebut dah didirikan selama 8 tahun disitu dan selama ini tidak pernah berbunyi sehingga seluruh Kota Samarahan
2) Jika mesin dicuci pasti setiap enjin akan di 'shut down'. Ini disahkan oleh rakan saya sendiri yang pernah bekerja di kilang tersebut.
3) Jika mesin rosak pastilah mesin akan di 'shut down' dan kenapa bunyi tersebut berlarutan selama 3 jam dan 2 hari.

Pada pagi 12 januari tersebut ramai penduduk Kota Samarahan yang bersedia dan dapat merakam bunyi tersebut dengan lebih jelas. Diingatkan disini bahawa video yang dimuat naik kedalam YouTube adalah 100% asli dan bukan penipuan.


Link:
http://www.youtube.com/watch?v=eVTFMD6iRtU

http://www.youtube.com/watch?v=lBRy_VJaMoo


Sesungguhnya apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Apa yang baik datang daripada Allah SWT dan apa jua kelemahan adalah daripada manusia. Bersama2lah kita mendekatkan diri kita kepada-Nya.




KEJADIAN LAIN SEUMPAMANYA






Kejadian-kejadian seperti ini dikaitakan dengan munculnya sangkakala dan dajjal yang akan berlakunya pada Hari Kiamat

http://mufti.perlis.gov.my/soal-jawab/172-hari-kiamat-2012
Cuba lihat kalendar untuk tahun 2012... 1 Ramadhan pada tahun 2012 jatuh pada 20 Julai iaitu hari Jumaat, jadi 3 Ogos 2012 bersamaan 15 Ramadan juga pada hari Jumaat. Sama dengan satu hadis Nabi SAW tentang huru hara besar yang akan terjadi pada tengah ma...lam pertengahan Ramadhan iaitu hari Jumaat 15 Ramadhan di bumi ini. Huru hara yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur... Satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dari langit, bukan kiamat tetapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal hanya 1/3 shj. ( Menurut kajian NASA, pada 21-12-2012 satu planet yg yang dikenali planet X akan melintasi bumi ) Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 itu? Adakah peristiwa itu akn berlaku pada 2012?? Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui.. Yang penting kita perbanyakkan ibadat dan berdoa agar kita termasuk dlm golongan yg dilindungi Allah, jika mati biarlah kita mati dlm Islam dan beriman.. Apa pun, peristiwa itu pasti
akan berlaku mengikut hadis Nabi SAW di bawah.. Dari Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahawa Rasulullah SAW bersabda: Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan itul...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah? " Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jumaat, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jumaat di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan solat Subuh pada hari Jumaat, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: " Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus ", kerana barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa". (Al Hadis)-copy by Kasman Azizul Othman.. Ya Allah,Engkau lindungilah hambamu ini yang sungguh kerdil,yang sungguh hina ini,Kau ampunilah segala dosa hambamu ini Ya Allah,sesungguhnya Engkau Maha Pengampun dan Penyayang,sesungguhnya hambamu ini berasa sungguh kerdil,lindungila kami sekeluarga..aammmiinn ya Rabbal Alamiiiiiiiiinnnnn.....
Next Previous Home